فرش پرسان پارس

معرفی انواع فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان

فرش پرسان پارس

معرفی انواع فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان

قیمت فرش سجاده ای کاشان

شهر کاشان به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران شناخته می شود. فرش سجاده ای مساجد در کیفیت های مختلف و قیمت مناسب در این شهر بافت می شوند.

سجاده فرش کاشان با مرغوب ترین متریال تولیدی بافت می شود. فرش سجاده ای مساجد همانطور که می دانید به صورت رولی (طاقه ای) با عرض 1.25 متر بافته می شود. علت انتخاب عدد 125 برای عرض سجاده فرش میجد، ایتاندارد محیط یک شخص نمازگزار می باشد. در واقع محراب هر شخص نمازگزار 125*63 سانتی متر می باشد. البته این عدد در سجاده فرش تشریفاتی ممکن است کمتر باشد. فرش سجاده کاشان با استفاده از دو نوع الیاف پلی استر و اکریلیک تولید می شود.

تفاوت فرش سجاده ای اکریلیک و سجاده فرش پلی استر را هنگام قدم گذاشتن بر روی آن متوجه خواهید شد. سجاده فرش تشریفاتی احساسی نرم تر را برای شما به ارمغان می آورد. البته به جر الیاف مورد استفاده در فرش سجاده ای، نوع دستگاه بافندگی و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

فرش سجاده ای های معمول و مرسوم به صورت 500 شانه و 700 شانه تولید می شوند. فرش سجاده ای 500 شانه با دستگاه بافندگی وندویل و سجاده فرش نماز 700 شانه با دستگاه تکسیما تولید می شود.

در بافت سجاده ای ممکن است تمام نخ های مورد استفاده، پلی استر باشد که در این صورت ارزان ترین سجاده فرش تولید خواهد شد، پس در واقع فرش سجاده ای 500 شانه پلی استر را ارزان ترین نوع سجاده فرش ها می توان نام گذاری کرد. بعد از آن فرش سجاده 500 شانه اکریلیک و سجاده فرش 700 شانه پلی استر و فرش 700 شانه اکریلیک نیز در رتبه های بعدی قرار دارند. اگر بخواهیم سجاده فرش ها را از لحاط میزان محبوبیت رنگی مقایسه کنیم فرش سجاده ای سبز رنگ رتبه نخست و سجاده فرش آبی رتبه دوم را دارد. فرش سجاده ای قرمز (زرشکی)، لاکی، سورمه ای و کرم نیز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.