فرش پرسان پارس

معرفی انواع فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان

فرش پرسان پارس

معرفی انواع فرش و تابلو فرش ماشینی کاشان

در خرید پشتی به چه نکاتی باید توجه نماییم؟

اگر به دنبال خرید پشتی فرش دیواری برای منزل، سفره خانه و یا مسجد هستید قبل از خرید باید به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پشتی دیواری از دیرباز در منازل ایرانیان جایگاه و منزلتی ویژه داشته است. پدر بزرگان ما پس از کلی کار و خستگی وقتی وارد منزل می شدند با تکیه دادن بر پشتی دیواری منزل خستگی خود را برطرف می کردند.

پشتی فرش از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول آن رویه پشتی فرش می باشد که در سه کیفیت 500 شانه، 700 شانه و 1200 شانه بافت می شوند. رویه های پشتی فرش برگرفته از طرح های فرش ماشینی می باشند.



پشتی فرش 500 شانه نسبت به پشتی 1200 شانه دارای نمره نخ بیشتر و درشت بافت تر می باشد و لذا طرح با جزئیات زیادی بر روی فرش نقش نمی بندد. در حالی که پشتی 1200 شانه بسیار زیر بافت می باشد. بخش دوم  متریال داخل پشتی می باشد که باید نسبت به آن دقت داشت.

رویه پشتی با فوم انجام می شود. فوم فشرده بهترین کیفیت می باشد و پشتی به هیچ عنوان شکسته نمی شود. فوم معمولی پس از مدتی استفاده در مکان هایی که استفاده زیادی دارند دچار شکستگی می شوند.

با توجه به توضیحات داده شده در خرید پشتی به این مسئله دقت داشته باشید که اگر پشتی سفره خانه مد نظرتان می باشد بهتر است از پشتی فرش 500 شانه با فوم فشرده استفاده نمایید. انتخاب رویه پشتی 500 شانه به خاطر قیمت تمام شده ارزان تر و فوم فشرده به خاطر کیفیت بالاتر به علت استفاده زیاد و مداوم از پشتی در سفره خانه هاست. اگر برای منزل و یا مسجد پشتی فرش می خواهید تهیه نمایید بهتر است از رویه های 1000 و 1200 شانه با فوم فشرده در خرید پشتی خود انتخاب نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.